Versenyző tulajdonságok & edzés
Írta: E-mail - Dátum: 29 October 2009 09:36:16
Elsőként itt is szeretném bejelenteni hogy kijött a Magyar Patch Public Beta a PCM Daily 09 DB Public Beta adatbázisához. Vannak benne hibák, de egy kicsit magyarosabb. Letölthető oldalunkról! Szeretném még bejelenteni hogy amint kijön az East Europe DB (Kelet Európa adatbázis), akkor fogom kiadni ehhez a végleges magyar kiegészítőt. Tervek szerint tartalmazni fogja a 5 magyar versenyt (Gemenc GP, GP P-nívó, GP Betonexpressz, Magyar Bajnokság, Magyar Időfutam Bajnokság). Egy magyar (Betonexpressz 2000 - Limonta) és egy székelyföldi (Tusnad Cycling Team) csapat lesz benne - javított, valós értékekkel. Természetesen magyar figyelés is lesz az adatbázisban, így lesz utánpótlás is! Akinek ezekívül ötlete van, az javasolja a fórumban, és megbeszéljük hogy megvalósítható-e és ha igen akkor hogyan.

A hír tényleges tartalmában azonban egy kis leírást kaptok hogy a versenyzők értékei hol fontosak, hol használhatók, illetve karrier módban az edzéstitkot fedjük fel - azaz ha tudjuk hogy mit szeretnénk fejleszteni akkor megadom hozzá a megfelelő edzéstervet! Olvassatok tovább!


Teljes hír
Versenyző tulajdonságtípusok - hol is használhatók?

Sík (Flat) - Teljesítmény a síkon. Fontos az egyszerű csapattagoknak, segítőknek és azoknak akik egynapost, klasszikust szeretnének nyerni.

Hegy (Mountain) - Fontos természetsen a hegyimenőknek és a többnapos versenyzőknek.

Domb (Hills) - Fontos a hegyimenőknek és egynapos specialistáknak.

Lejtmenet (Downhill) - Különös szerepe nincs (1-2 felérésben, szökésben számít), a lejtmenetekben való gyorsaságot adja meg.

Időfutam (TimeTrial) - Fontos az időfutammenőknek és a többnapos versenyzőknek.

Állóképesség (Stamina) - Hosszan tartó erőkifejtésre alkalmasság. Minél nagyobb annál tovább tart a versenyző energiája a szakaszon. Verseny közben a zöld csík jelzi. Elsősorban klasszikusmenőknél számít, másodsorban a többnaposmenőknél, harmadsorban mindenkinek fontos.

Ellenállóképesség (Resistance) - A versenyző aktívságát mutatja. Minél nagyobb az érték annál hamarabb tud újra támadni a versenyző. Fontos a harcosoknak, klasszikusmenőknek, többnaposmenőknek.

Regeneráció (Recovery)
- Fontos két szakasz közötti időszakban. Minél magasabb annál jobban tud regenerálódni a versenyző. Azoknál fontos akik többnapos versenyeken szeretnének jól menni.

Macskakő (Cobblestones) - A macskakövön való közlekedési képesség. Azok számára fontos akik szeretnének egy ilyen szakaszokkal tarkított klasszikust nyerni.

Harcosság (Fighter) - Támadásra való képesség. A szökésekhez nagyon hasznos, de jól jöhet egy utolsó néhány kilóméteren való megindulásnál, bevállalásnál is.

Sprint (Sprint) - A sprintereknek jelzi a végsebességét. Fontos a sprintereknek és klasszikusmenőknek.

Gyorsulás (Acceleration) - A megindulás lendületességét jelzi. Minél nagyobb annál gyorsabban szakadhatunk el egy-egy támadás során, illetve a sprintben is számít.

Átlag (Average) - A versenyző átlagértékét mutatja.

Edzéstípus hatások

Az edzésnek két fő része van. Az alap edzés amit a versenyző adatlapján adhatunk meg, szezon közben maxolásig ezt edzzi. A másik rész az edzőtáborok, ami max. 10 nap és küldeni kell oda a versenyzőinket.

Alap edzés
Hatékonysága függ az edző hírnevétől, specializációjától, illetve a versenyző korától. Nézzük át  az egyes típusok mire hatnak! Minden edzéshatás 0-3-ig terjedhet.

Többnaposok (Stage Races):
Sík: 1
Hegy: 3
Macskakő: 0
Időfutam: 2
Sprint: 0
Gyorsulás: 0
Állóképesség: 1
Ellenállóképesség: 1
Regeneráció: 3
Domb: 1

Hegyimenő (Climber):
Sík: 0
Hegy: 3
Macskakő: 0
Időfutam: 0
Sprint: 0
Gyorsulás: 2
Állóképesség: 1
Ellenállóképesség: 2
Regeneráció: 2
Domb: 2

Időfutamspecialista (TimeTrial):

Sík: 2
Hegy: 0
Macskakő: 0
Időfutam: 3
Sprint: 0
Gyorsulás: 0
Állóképesség: 1
Ellenállóképesség: 3
Regeneráció: 2
Domb: 1

Sprinter (Sprint):
Sík: 1
Hegy: 0
Macskakő: 1
Időfutam: 0
Sprint: 3
Gyorsulás: 2
Állóképesség: 2
Ellenállóképesség: 1
Regeneráció: 1
Domb: 1

Dombmenő (Puncheur):
Sík: 1
Hegy: 1
Macskakő: 0
Időfutam: 0
Sprint: 0
Gyorsulás: 2
Állóképesség: 3
Ellenállóképesség: 2
Regeneráció: 0
Domb: 3

Klasszikusmenő (Northern Classics):
Sík: 2
Hegy: 0
Macskakő: 3
Időfutam: 0
Sprint: 1
Gyorsulás: 0
Állóképesség: 3
Ellenállóképesség: 2
Regeneráció: 0
Domb: 1

Harcos (Fighter):

Sík: 3
Hegy: 0
Macskakő: 1
Időfutam: 1
Sprint: 1
Gyorsulás: 2
Állóképesség: 1
Ellenállóképesség: 1
Regeneráció: 1
Domb: 1

Látható hogy a Harcosság és Lejtmenet edzéssel nem fejleszthető, ezt valószínűleg kb. minden edzés fejleszteni. Vagy mindenkinél szépen lassan az idők folyamán fejlődik. Ezt még nem tudtam felfedni. :-)

Edzőtábor
6 típus van. Ezeket elemezzük ki.

Pihenés (Leisure): Pihenés. A morált javítja.
Elő-szezon (Pre-Season): A szezon eleji felkészülést segíti. Mivel formát edzéssel nem lehet növelni, így ezt csak ezekben az edzőtáborokban tehetjük meg (vagy ha versenyeztetjük a riderereket). Ha gyors formanövekedés kell akkor ide küldd a srácokat!
Hegy (Mountain): A versenyző 12 hétig kap bónusz értéket a hegymenő képességére.
Időfutam (TT):  A versenyző 12 hétig kap bónusz értéket az időfutam képességére.
Macskakő (Cobblestones): A versenyző 12 hétig kap bónusz értéket a macskakő képességére.
Domb (Hills): A versenyző 12 hétig kap bónusz értéket a domb képességére.

Forrás: Pro Cycling Manager 2009 Manual és Adatbázis

Remélem tetszett a leírás, ha van még igény ilyesmire akkor jelezzétek!